nedeľa 27. januára 2013

V Írsku prší inak

Krátka poznámka na úvod. Rozhodla som sa, že budem pridávať aj moje recenzie a názory na knihy & filmy, ktoré som čítala/videla.. Snáď vás zaujmú a kto vie, možno sa odhodláte k tomu, aby ste sa o mojich názoroch presvedčili na vlastné oči :)
P.S.: je to  moja prvá recenzia, takže sa veľmi nesmejte.. :D snáď sa to časom zlepší.. :D 

V Írsku prší inak - Števa Opremčáková

Na začiatok ponúkam anotáciu, ktorá je uvedená na obale knihy, nižšie nájdete aj môj názor :)

Silne emocionálny príbeh ženy, ktorá v návale pnutia života ukončila všetko "slovenské" a v znamení hesla, že zmena je nádej, vybrala sa do Írska zarobiť, ale hlavne nájsť samu seba. Typicky žensky napísaný román autorky z Košíc rozpráva o všetkom, čo ju stretlo a neminulo na jej životnej púti sebapoznávania - láska k zadanému mužovi, potrat, všemožné druhy citového upírstvy a príkoria od zamestnávateľov, odchod milovanej bytosti...  
Autorka pútavo približuje typický írsky naturel, ako aj drsnú írsku prírodu a formou autobiografického vyznania s hlbokým citom opisuje, ako sa s ním ona i jej slovenské kamarátky popasovali. S témou sa vyrovnáva z hĺbky milujúcej duše uvedomujúc si pritom, že často upadá do tragikomickej polohy. Dokáže sa v ďalekom upršanom a zelenom Írsku vymaniť z metastáz zakázanej lásky, pre ktorú opustila domov?



Ak mám byť úprimná, do oka mi padla vďaka slovíčku Írsko v názve (áno, directionerka sa vo mne nezaprie :D) a tak som si prečítala ukážku na zadnej strane, ktorá ma v okamihu zaujala, ako štýlom písania, tak aj príbehom. Napokon som si prečítala anotáciu a keď som zistila, že autorka je rovnako ako ja z Košíc a ešte má dokonca rovnaké meno, bolo rozhodnuté - tú knihu som musela mať!
A nesklamala som sa. Ako hovorí anotácia, kniha je napísaná veľmi pútavo, no na moje drobné sklamanie v nej nie je lovestory. Mám však pocit, že by to tam v každom prípade aj tak nesedelo a príbeh ponúka lásku, aj keď z iného uhla pohľadu, ako ju zvykneme vidieť. 
Osobne sa mi celá kniha ohromne páčila a vrelo ju každému odporúčam :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára